Виктория Александровна Стеценко Posted May 21 Share Posted May 21 (edited) Здравствуйте! Спасибо за доклад. По Вашему мнению, как найти баланс между защитой прав потребителей и предотвращением злоупотреблений, чтобы остановить рост потребительского экстремизма без ущемления законных интересов покупателей? Edited May 21 by Виктория Александровна Стеценко Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 гулам шафик расули Posted May 21 Share Posted May 21 Hell Victoria , based on my Knowledge, the Balance can be find as: Balancing consumer rights and preventing consumer extremism: Educate Consumers: Teach rights and responsibilities, digital literacy, clear info. Retailer Safeguards: Transparent policies, trained staff, reasonable returns, document everything, monitor for abuse. Enforcement: Fair arbitration, consistent laws, clear guidelines, graduated penalties (use blacklisting VERY cautiously). Balance: Presume good faith, proportionate responses, regular policy reviews, stakeholder dialogue. Key: Transparency, fairness, education, and due process. Avoid overreach that harms legitimate buyers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Виктория Александровна Стеценко Posted May 21 Author Share Posted May 21 Hello! Thank you! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
Виктория Александровна Стеценко
Здравствуйте! Спасибо за доклад. По Вашему мнению, как найти баланс между защитой прав потребителей и предотвращением злоупотреблений, чтобы остановить рост потребительского экстремизма без ущемления законных интересов покупателей?
Edited by Виктория Александровна СтеценкоLink to comment
Share on other sites
2 answers to this question
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now